V současné době máme na škole přes 720 žáků z Vyškova a z více než 30 okolních obcí a více než 60 pedagogů. Škola se nachází blízko centra města v blízkosti vlakového a autobusového nádraží.
Žákům nabízíme rozšířenou výuku hudební výchovy od 1. ročníku a rozšířenou výuku matematiky a přírodovědných předmětů od 6. ročníku. Výuka probíhá podle školního vzdělávacího programu "Otevřený svět".
EEG Biofeedback - sebeučení mozku pomocí biologické zpětné vazby
"Celkově lze hodnotit uvedený elektronický terapeutický systém jako naprosto novou a vysoce užitečnou věc. Tímto hraním se lidé učí lepšímu. Přitom nebudou závislí jako někteří počítačoví hráči, ale přes vyšší ovládání svého mozku naopak svobodnější" - Prof. MUDr. Josef Faber, DrSc.
Metoda umožňuje regulaci frekvencí elektrické aktivity mozku - jedná se o sebeučení mozku pomocí biologické zpětné vazby. Když mozek dostává okamžitou, přesnou a cílenou informaci o ladění - v případě mozkových dysfunkcí o "rozladění" - svých mozkových vln, může se naučit, jak je uvést do souladu.
Účinek tréninku se vyrovná účinku silného psychostimulancia - na rozdíl od psychostimulancií (Ritalin) je účinek trvalý, jedná se o učení. Nemůže u závažných zdravotních stavů jako je epilepsie nahradit léky, ale vede ke snížení medikace.
Zajímavé informace najdete v článku z časopisu.
U zkušebního tréninku zjistíme vhodnost metody pro daný problém,z výsledku zkušebního sezení vyčteme tzv. křivku učení.
Klient sedí uvolněně v pohodlném křesle a elektrody na hlavě snímají " mozkové vlny", které počítačový program třídí do frekvenčních pásem a převádí do digitální podoby. Počítač zpracovává signál a zajišťuje zpětnou vazbu- informuje o funkčnosti mozkových vln. Průběh mozkových vln vidí klient na obrazovce "přeložený"do podoby video hry, kterou hraje pouze silou své myšlenky, bez klávesnice a myši, ovládá jí činností svého mozku. Když narůstá aktivita mozku v žádoucím pásmu vln, je hráč odměňován body v jednotlivých několikaminutových kolech.
Vzrůstá-li nežádoucí aktivita mozku, úspěch ve hře mizí.
Mozek postupně reaguje na bodové ocenění vhodnou frekvencí mozkových vln, celý proces učení si zapisuje do paměti- pracuje na zlepšení sebe samotného.
Trénink v délce 45 minut je nenásilný, hravý, nemá vedlejší účinky a není návykový.Dosažený účinek je trvalý jako schopnost čtení nebo psaní, účinnost metody podle mnoha studií je 60-90% podle obtížnosti problému.
Počet tréninkových sezení záleží na závažnosti potíží a na věku - průměrně trvá 6 měsíců podle častosti tréninkových sezení během týdne. Orientačně se na jednu diagnózu počítá 20 tréninkových sezení, při kombinaci poruch až 60-80.
Možnost uplatnění této metody u problémů a zdravotních diagnóz je příliš široká, proto není zařazena do seznamu hrazených úkonů zdravotních pojišťoven. Klient si sám hradí tréninková sezení podle ceníku jednotlivých biofeedbackových pracovišť.
Díky dotaci z kraje máte možnost vyzkoušet a využívat tuto metodu nejenom jako nápravu u žáků se speciálně-vzdělávacími potřebami, ale i jako prevenci před jejich vznikem.
Pro žáky i zaměstnance naší školy je tato metoda plně hrazena školou, jediná podmínka pro zahájení tréninkových sezení je neurologické vyšetření včetně EEG záznamu.
Bližší informace o možnosti tréninku u vedoucí vychovatelky Bc. M. Pytelové nebo pro podrobnější informace o metodě najdete na stránkách http://www.eegbiofeedback.cz /