Základní škola Vyškov
Základní škola
Vyškov, Nádražní 5

Základní škola Vyškov,
Nádražní 5

V současné době máme na škole přes 710 žáků z Vyškova a z více než 30 okolních obcí a více než 50 pedagogů. Škola se nachází blízko centra města v blízkosti vlakového a autobusového nádraží.

Žákům nabízíme rozšířenou výuku hudební výchovy od 1. ročníku a rozšířenou výuku matematiky a přírodovědných předmětů od 6. ročníku. Výuka probíhá podle školního vzdělávacího programu "Otevřený svět".

Zobrazit více

Činnosti speciálního pedagoga

Školní speciální pedagog nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími potřebami žáků. Vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu integrovaných žáků a všech ostatních žáků, kteří potřebují speciálně pedagogickou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních.

Školní speciální pedagog je oprávněn realizovat pouze ty speciálně pedagogické činnosti, ke kterým získal kompetence absolvováním studia a dalších vzdělávacích programů.

Zaměřuje se na preventivní, diagnostické, intervenční a metodické činnosti v oblasti práce se žáky, učiteli a rodiči.

Činnost školního speciálního pedagoga:

  • Organizování edukativně stimulačních kurzů pro předškoláky a jejich rodiče (jejich smyslem je prevence případných školních obtíží a rozvoj dovedností potřebných pro nástup do školy i upevnění sociálních, pracovních a komunikačních návyků).
  • Participace na přípravě zápisu a účast na zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  • Screeningové vyšetření u žáků prvních ročníků zaměřené na zhodnocení úrovně dílčích percepčních a motorických funkcí, které jsou podkladem pro osvojování čtenářských dovedností, psaní i matematiky, jejichž nedostačující úroveň by mohla být jednou z příčin školní neúspěšnosti.
  • Depistážní činnost v oblasti vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich následné zařazení do speciálně pedagogické péče.
  • Pomoc v osvojování správných učebních návyků při domácí přípravě, aby čas věnovaný učení byl efektivní.
  • Konzultace s pedagogy, vytváření strategií práce s konkrétními žáky.
  • Náslechy v hodinách zaměřené na konkrétního žáka či skupinu.
  • Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem či skupinou žáků (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační).
  • Participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř a vně školy).
  • Průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav.
  • Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek, didaktických a diagnostických materiálů.
  • Zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodinou žáka (se zákonným zástupcem).
  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky.
  • Koordinace a metodické vedení pedagogických asistentů ve škole.
  • Vedení databáze a dokumentace integrovaných žáků a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Mgr. Jana Hrozová

Škola

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie