V současné době máme na škole přes 710 žáků z Vyškova a z více než 30 okolních obcí a více než 50 pedagogů. Škola se nachází blízko centra města v blízkosti vlakového a autobusového nádraží.
Žákům nabízíme rozšířenou výuku hudební výchovy od 1. ročníku a rozšířenou výuku matematiky a přírodovědných předmětů od 6. ročníku. Výuka probíhá podle školního vzdělávacího programu "Otevřený svět".
„Kroužek založil pan ředitel,“ podotýká paní učitelka, „já jsem ho převzala v roce 1995.“ Dlouhé roky se nazýval Debrujáři. Internet praví, že Debrujár je název pro zpravidla mladého člověka zajímajícího se o fyziku a techniku. Tento termín je odvozen od francouzského slova "débrouiller a znamená "vyřešit, vynalézat" Není divu, že toto slovo dělalo dětem i rodičům starosti s výslovností, proto dostal docela nedávno název nový.
A pro koho je vlastně určený? Navštěvuje ho každé úterý odpoledne vždy 15-20 žáků z 6. ročníku. Ti mají fyziku v rozvrhu jako nový předmět. Kroužek je vlastně takovým atraktivním úvodem do fyziky.
Mezi nejoblíbenější experimenty patří sopky z octu, obří bubliny, kouzelná peněženka či 3D obrázky. Kromě experimentů patří mezi metody a formy práce např. provádění pokusů, rébusy, hádanky, týmová i párová spolupráce atd. Díky tomu pochopí různé fyzikální zákony, např. zákony kapalin, plynů, zákon Pascalův, Newtonů a řadu dalších.
„A s jakými pomůckami pracujete? “ ptám se usměvavé paní učitelky.“ Odpověď je celkem překvapivá: „Většinou s úplně obyčejnými věcmi, které žáci najdou doma: ocet, soda, pepř, slámky, dráty, Jar a podobně.“
Na konci školního roku fyzikální fandy čeká navíc adekvátní odměna. Jezdí do Technického muzea v Brně, kde si to pořádně prohlédnou ve všech patrech a interaktivně zařádí v technické herně.
Kroužek Fyzikální pokusy je skvělým příkladem toho, jak lze fyziku učinit pro děti poutavou a inspirativní. Mgr. Iva Kytková je opravdovou průkopnicí v oblasti fyzikální výchovy na naší základní škole.
Mgr. Markéta Mazalová